Systematic Literature Review: Kesulitan Belajar Mahasiswa Pendidikan Matematika
DOI:
https://doi.org/10.62383/bilangan.v2i3.48Keywords:
Learning difficuties, Mathemtics Education, Systematic Literature ReviewAbstract
Mathematics education student learning difficultis ar influenced bye several factors, both internal ands external. This research aims to identify and analyze they learning difficulties experienced by mathematics education study program students. The methods used as Systematic Literature Review (SLR) bye collecting and analyzis scientific articles related to student learning difficulties published in the last 10 years.
Downloads
References
Afsari, S. Safitri, I. Khadijah, S, H. Sahena, L, M. (2021). Systematic Literature Review: Efektivitas Pendekatan Pendidikan Matemateka Realistic Terhadap Pelajaran Matemateka. IJI Publication, 1(3), 189-179.
Alyusfitri, R bersama wahyuni, Y. (2017). Analisys Diagnostic Kesulitan Belajar Mahasiswi PGSD Terhadap Mata Perkuliahan Perkonsepan Mendasar Matemateka II. Al-Jabar: Journal Pendidikan Matematika, 8(2), 145-154.
Hamalik (2005). Methode Belajar serta Kesulitan Belajar. Bandung: Tarsito
Hanafi, M. A. (2018). Deskripsi kesulitan belajar geometri mahasiswa program studi pendidikan matematika fakultas keguruan dan ilmu pendidikan Universitas Cokroaminoto Palopo. Prosiding, 3(1).
Hanifah, A. I., & Nawafilah, N. Q. (2021). Analisys kesulitan belajar mahasiswi tehnik informatika pada mata kuliah aljabar linier. J-PiMat, 3(1), 437297.
Hidayah, N & Danial, dkk. (2021). Diagnostik Kesulitan Belajar Mahasiswa Terhadap Mata Perkuliahan Kalkulus Program Studi Tadris Matemateka IAIM Sinjai. JTMT: Journal Tadris Matematika, 2(2), 31-39.
Khotimah, H. S & As’ad M. (2020). Pendekatan Pendidikan Matematika Realistik Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Sekolah Dasar. Journal Ilmiah Pendidikan dan Pendekatan, 4(3), 2615-6091.
Kumalasari, A. (2015). Analisis Kesulitan Belajar Mahasiswa Pada Mata Kuliah Kapita Selekta Matematika Sekolah Menengah. Jurnal Riset Pendidikan Matematika, 2(1), (Mei 2015) : 16-27.
Monariska, E. (2019). Analisis Kesulitan Belajar Mahasiswa Pada Materi Integral. Jurnal analisa, 5(1), 9-19.
Mutakin, TZ. (2015). Analisis Kesulitan Belajar Kalkulus 1 Mahasiswa Teknik Informatika. Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA, 3(1).
Nugraheni, D. (2017). Analisis Kesulitan Belajar Mahasiswa Pada Mata Kuliah Mekanika. Edusains: Jurnal Pendidikan Sains & Matematika, 5(1).
Nurmalitasari, D. (2017). Analisis Kesulitan Belajar Mahasiswa pada Mata Kuliah Kalkulus Multivariabel di STKIP PGRI Pasuruan. JURNAL EDUCAZIONE: Jurnal Pendidikan, Pembelajaran Dan Bimbingan Dan Konseling , 5 (1), 27-35.
Qomariah, S. & Rosyidah, U. (2022). Kesulitan Belajar Mahasiswa Pendidikan Matematika Pada Mata Kuliah Analisis Real. Jurnal Educatio, 1(2), 57-66. 396-400
Reviani, A. P & Rakhamawati, F. (2022). Tren Media Pembelajaran Matematika Dalam Jurnal Pendidikan Matematika Di Seluruh Indonesia. Jurnal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika, 6(3), 3443-3458.
Ririen, D & Hartika, D. (2017). Identifikasi Kesulitan Belajar Mahasiswa Pada Mata Kuliah Statistika Pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi, 21(1), 148-155.
Sari, K. L & Madio, S. S. (2021). Kesulitan Belajar Matematika Siswa Melalui Pembelajaran Jarak Jauh. Jurnal Pendidikan Matematika, 1(3), 409-420.
Sari, R. K. (2023). Analisis Kesulitan Belajar Mahasiswa Dalam Pembelajaran Daring pada Mata Kuliah Statistika. Prismatika: Jurnal Pendidikan dan Riset Matematika, 5(2), 143-150.
Sucipto, L & Mauliddin, M. (2016). Analisis Kesulitan Belajar Mahasiswa Dalam Memahami Konsep Bilangan Real. Beta : Jurnal Pengajaran Matematika, 9(2), 197-211.
Susilo, B. E., Darhim, D., & Prabawanto, S. (2019). Kesulitan Belajar Mahasiswa pada Materi Aplikasi Integral untuk Luas Daerah dalam Perspektif Disposisi Matematis. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 10(1), 86-93.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Bilangan : Jurnal Ilmiah Matematika, Kebumian dan Angkasa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.